Национална програма „Иновации в действие“ 2022-2023 г.

Модул 1 и 2 „Мобилност за популяризиране и мултиплициране на добри практики”

  • Иновативно основно училище „Свети княз Борис I“, гр. Бургас
  • Средно училище „Христо Ботев“, гр. Айтос
  • Средно училище „Св. Св. Кирил и Методий“, гр. Белослав

ДЕН 3

„Модулно обучение и учебният експеримент в него“ – интердисциплинарен урок по човекът и природата и география и икономика в V клас завърши работната програма за споделяне на добри практики в ОУ „Св. Княз Борис I“ в гр. Бургас по НП „Иновации в действие“. В „Зелената класна стая под небето“ петокласниците показаха знания относно физикогеографските пояси и области и свързаните с тях флора и фауна. С помощта на учителите те проследиха процесите на стъпките от засаждането на зеленчуците до тяхната поява на трапезата ни и заедно с гостите стартираха своя научен експеримент. След направените проби на почвата в предварително подготвен терен, те засадиха маруля и посяха семена от моркови и обещаха, че продукция в края на учебната година ще има, защото ще полагат необходимите грижи.

        

 

ДЕН 2

„Краезнание в сърцето на Бургаския край“ – с проектно-базирано обучение във II клас продължи споделянето на добри практики по НП „Иновации в действие“ между ОУ „Христо Ботев“ – Пазарджик и ОУ „Св. Княз Борис I“- Бургас. Учениците представиха отделните теми в проекта: „Административни сгради“, „Бургаски фар“, „Солници“, „Стари фамилии“, „Емблематични къщи в Бургас“ и др., които са събрани в електронна книжка.

Третокласниците показаха, че спортът може да е не само забавен, но и повод да се преговарят правилата за сегашно просто време в английския език по време на интердисциплинарния урок „Funny sports“. А седмокласниците представиха“Осмото чудо и ритмите в балканските страни“ в интердисциплинарния урок по музика и география и икономика.

Учениците от II и III клас и техните учители, поднесоха интересен и забавен урок, който се проведе в научния центрум ПланетУм на Морската гара. Интердисциплинарният урок по математика и човекът и природата на тема „Източници на зелена енергия “ превърна учениците в млади изследователи. Разделени на три отбора: вода, слънце и вятър, те правиха различни опити за производство на слънчева енергия в STEM центъра на ПланетУм. За правилно изпълнените задачи всеки отбор получаваше буква и в края на урока се получи думата „ветропоказател“, който всеки ученик трябваше да сглоби от подръчни материали.

Работната среща завърши с емоционално тържество – празничен концерт по повод 115 години от създаването на Основно училище „Свети Княз Борис I“ – Бургас.

     

 

ДЕН 1

Иновативният екип от ОУ „Христо Ботев“ – Пазарджик бе на посещение в ОУ „Княз Борис I“ – Бургас. Колегите от бургаското училище споделиха три добри практики.

В интердисциплинарния урок „Многообразие и равновесие по човекът и природата, математика и компютърно моделиране, четвъртокласниците работеха екипно и изпълниха разнообразни задачи.

Седмокласниците представиха историята на Странджанския край чрез презентация и любопитни факти. Урокът започна с народна песен , поднесена от учителката по музика, която е и част от представителния народен ансамбъл „Странджа“.

„Странджански мистерии – друми в думи“ – интердисциплинарен урок по история и цивилизации, краезнание, технологии и предприемачество изненада гостите и с приготвяне на живо на Странджански зелник.

Третата споделена практика „Човекът в обществото“ – I-IV клас се проведе в НЧ „Любен Каравелов“. Малчуганите се запознаха с начина на подредба на книгите в библиотеката. След това редиха пъзели и изготвиха мисловна карта на тема „Добър читател“, търсиха книги по автори и заглавия. Всички участници и гости получиха подарък – книгоразделители.

         

           

Национална програма „Иновации в действие“ 2021-2022 г.

Модул 1 и 2 „Мобилност за популяризиране и мултиплициране на добри практики”

  • Иновативно основно училище „Климент Охридски“ – с. Дъскотна
  • Основно училище „Иван Вазов“ – с. Струя
  • Основно училище „Йордан Йовков“ – с. Красен

Дейност от мобилността за популяризиране и мултиплициране на добри иновации с посещение в Иновативно основно училище „Климент Охридски“ – с. Дъскотна. Посетени и дискутирани 3 иновативни дейности, а именно:

  • „Рамо до рамо“ – иновативен урок по БЕЛ в III клас;
  • Иновативен урок в сборна група в ЦОУД /първи и втори клас /по самоподготовка;
  • Занимания по интереси – интересни факти за европейските страни прогимназиален етап;

Национална програма „Иновации в действие“ 2020-2021 г.

Модул 1 и 2 „Мобилност за популяризиране и мултиплициране на добри практики”

  • 97 Средно училище „Братя Миладинови“, гр. София
  • Средно училище „Максим Райкович“, гр. Дряново
  • Основно училище „Константин Костенечки“ – Костенец

Дейност от мобилността за популяризиране и мултиплициране на добри иновации с посещение в        97 Средно училище „Братя Миладинови“, гр. София. Посетени и дискутирани 5 иновативни дейности, разделени в начален и прогимназиален етап:

  • Урок по Енвижън“ – начален етап;
  • Урок по Jump Math – начален етап;
  • Урок по БЕЛ  – състезание „Последният печели“ – прогимназиален етап;
  • Урок по математика  – математическа игра с помощта на мултимедия и приложението play.nimero.com – прогимназиален етап;
  • Урок по човекът и природата – лабораторно упражнение в кабинета по химия – прогимназиален етап.

 

Национална програма „Иновации в действие“ 2019-2020 г.

Модул 1 и 2 „Мобилност за популяризиране и мултиплициране на добри практики”

  • Иновативно основно училище „Елин Пелин“ – гр. Пловдив
  • Начално училище „Климент Охридски“ – гр. Пловдив

Дейност от мобилността за популяризиране и мултиплициране на добри иновации с посещение в ИОУ „Елин Пелин“ – Пловдив на тема: „Иновативен пъзел“. Посетени и дискутирани 4 иновативни  дейности:

  • „Фолклор от шоплука“ – иновативен урок по музика – VI клас;
  • „Богатият мравей“ – иновативен урок по БЕЛ – IV клас;
  • „Най-забавният читателски дневник. Да поощрим малките читатели.“ – съвместна инициатива на III клас и НЧ „Гого Мавров“;
  • „Намиране на неизвестен елемент“ – самоподготовка III клас.